Élelmiszermérnökök gondolatai a kajáról, pénzről, gazdaságról, minőségről, és még sok másról.

Lecsómérnökök gazdasági blogja

Lecsómérnökök gazdasági blogja

Csajok - Élelmiszeripar 80-as évek -

2018. január 30. - lecsós

GLOBUS Budapesti Konzervgyár kártyanaptár

 

images.jpeg

 

1374650102u7_globus2.jpg

 

 

13746500947p_globus1.jpg

 

Márka

marka.jpg

1.jpg

 

Balaton :)

 

20160825retro-reklam1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lecsos.blog.hu/api/trackback/id/tr5513618868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál Maros 2018.06.10. 09:10:20

Fenti termékkínálatból mára maradtak a csajok. Hallottam olyan (kis családi) cégről, amelyik külföldről hoz be magának csomagolóanyagot (konzervdobozt). Hogy lesz ebből egymásra épülő, egymást kiszolgáló rendszer?

lecsós 2018.06.10. 11:20:19

@Pál Maros:
Ahogy azt te is említetted, maradtak a csajok. Ez nagyon jó, sőt. A kérdés az kellene, hogy legyen, hogy a jelenlegi magyar valóságból kiindulva, hogyan lehetne támogatni azt a törekvést pl, hogy a legjobb érési időben leszüretelt terményt lehessen dobozba rakni azonnal, veszteség nélkül?

- Persze tudom, hogy egy kis léptékűnek hazudott konzervgyár is elég ütős kis technológiai szintet képvisel, és a baj az vele, hogy ritka mint a fehér holló hazánkban -

A fenti kérdésre a TATA mérnökei ütős kis választ adtak, két kamionra pakolták a gyártósort, "oszt jóvan". Elmennek helyszínre, és nyomják a konzervet. Mobil technológia a vidék megsegítésére. Egymásra épülés? Hát mér hogyne, lehet tolni egy decentralizált termelési teret, lehet a történetre komplex technológiákat építeni. (A kamionok oda tudnak állni egy high tech üvegház mellé is, és egy tanya központba is, vagy egyszerűen a föld szélére.
Ilyen volt már itthon csak erősen elfelejtettük.
Egy ilyen kamiont meg mi is össze tudunk rakni, szerintem. Sok az autóipari beszállító, gondolkozzanak, hogy tegyék össze, amijük van. egyetemeken tervezgethetnek határterületen "sztártáp" cégeket a témára.
A közgazdászok meg kidolgozhatják a történet profitmodelljét. A hazai tech vállalatok meg megpakolhatják a játékot GPS optimializálással, meg miegymással. A végén a csajok kezében lehet űberfasza konzervet adni. Legalább be lehet vonni az árúalap képzésébe már az őstermelőket vagy a még kisebb területen termelőket is.

A kész konzervet meg hájpoltatnám kő keményen, nyugaton, keleten, mert termék.
Jó csajok, jó alapanyag, tradicionális tudásra épülő gyártmány.
Ha ez meglenne, lehetne egy "kutatóhelyet" csinálni rája, ami a lokális alapanyagokból tervezné a csodákat, komplexen a vállalat gazdaságtani oldalával a történetnek. Mindezt persze globális szemlélettel tervezve, tudva azt, hogy ebből egy lokálisan-globális flexibilis értékláncot kellene kikeverni a végére.
Valahogy így kerülnének a csajok kezébe a termékek 20019-ben, ha engem kérdezel.
Egymást támogató rendszer, szépen, ahogy kell.

www.youtube.com/watch?v=Wa_4osGVFBo
- Tata Steel develops mobile canning concept to cut food loss -
süti beállítások módosítása